המהפכה המשפטית: לוין הציג את עיקרי התוכנית

ישראל רובין 3 Comment on המהפכה המשפטית: לוין הציג את עיקרי התוכנית

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, הציג הערב את עיקרי השלב הראשון ב"רפורמת המשילות". שינוי שיטת בחירת השופטים, הסדרת פסילת חוקים ופסקת ההתגברות, ביטול עילת הסבירות ומינוי יועצים משפטיים במשרת אמון

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, הציג הערב במסיבת עיתונאים בכנסת את ארבעת הנושאים שיתוקנו בשלב הראשון של הרפורמה.

הנושא הראשון הוא שינוי שיטת בחירת השופטים, לדברי לוין: "לא עוד מצב שבו השופטים בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ללא פרוטוקול, אלא ייצוג שווה לשלוש רשויות השלטון בוועדה לבחירת שופטים".

הדבר השני הוא הסדרת פסילת חוקים ופסקת ההתגברות: "לא עוד דיון בבית המשפט בחוקי יסוד, לא עוד פסילת חוקים של הכנסת ללא הסמכה. במקום זאת, בית המשפט יפעל מכוח חוקי היסוד ולא יימצא מעליהם. תתאפשר פסילת חוקים בבית המשפט העליון, בהרכב מלא וברוב מיוחד" כך לוין.

בנוסף, לוין מתכנן לבטל את עילת הסבירות. "לא עוד פסילת החלטות חוקיות לגמרי של ממשלה נבחרת בתירוץ של חוסר סבירות בעיני השופט, במקום זאת החזרת יכולת ההחלטה לממשלה הנבחרת" אמר במסיבת העיתונאים.

ולסיום הציג לוין את רפורמת היועצים המשפטיים, שימונו במשרת אמון. "לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועצים המשפטיים, כשמם כן הם – יועצים ולא מחליטים".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי בתגובה לרפורמה המשפטית של השר יריב לוין: "אני תומך באופן מוחלט ברפורמה המשפטית של השר יריב לוין. מעבר לעובדה שאין טוב ומקצועי ממנו להוביל את השינויים הנדרשים, לגופו של עניין, מדובר בהחזרתה של המדינה היקרה שלנו לידי העם".

"כבר שנים אנו נשלטים על ידי חונטה משפטית אנטי דמוקרטית, בחלקה פוסט ציונית, שרומסת את רצון העם וקובעת מושכלות יסוד על פי ערכיה ובניגוד למדיניות הדרג הנבחר. זו אינה דמוקרטיה. הגענו לשנות. הגיע הזמן לתקן. יריב, עם ישראל מאחוריך. "לֵךְ בְּכֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַׁעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל" הוסיף שר התקשורת.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב: "אני מברך את שר המשפטים ח"כ יריב לוין על התכנית שהציג הערב. דרשנו זאת בהסכם הקואליציוני ודרשנו זאת כל השנים, לצערינו לא היה לכך רוב. בשנים האחרונות בית המשפט פסק נגד ציבורים רבים בכלל, ונגד הציבור החרדי בפרט, והצליח לקומם עליו את רוב חברי הכנסת. אני שמח שהיום יש רוב שסבור כמונו, לשינוי מערכת המשפט בישראל שעקרונותיה תואמים את דרישתנו, אך במהלך החקיקה נידרש לשינויים והשלמות בתכנית".

לוין זכה גם לתמיכתו של שר האוצר וראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ שפרסם הודעת ברכה משותפת עם יו"ר ועדת חוקה חה"כ שמחה רוטמן.

video
play-sharp-fill

דודי אמסלם שחשק בתפקיד שר המשפטים הגיב: "אני מברך על הצעדים הנכונים והנחוצים שהציג הערב שר המשפטים יריב לוין – תיקון מערכת המשפט בישראל זה המהלך העיקרי שמדינת ישראל זקוקה לו. מדובר במהפכה מתבקשת שרק תחזק את המערכת, תעשה סדר ותחזיר את האיזון בין הרשויות השונות. אני מבין שלפיד כבר מקשקש על כך שיחזור ויבטל הכל".

מנגד, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: הגיב: "כמו כנופיה של עבריינים, יום לפני הדיון בבג"ץ על חוק דרעי, הממשלה שמה על השולחן אקדח טעון. מה שיריב לוין הציג היום זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום. הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל".

"אני מודיע כאן ועכשיו: ביום שנחזור לשלטון, כל השינויים האלה יבוטלו. תבוטל רפורמת ההפקרות, תבוטל פסקת הסחטנות, שופטים לא ייבחרו בידי פוליטיקאים מושחתים שרוצים שיסגרו להם תיקים. אנחנו נלחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להלחם, נחזור, נבטל הכל" הוסיף יו"ר האופוזיציה.

ח״כ מיכל שיר סגמן ממפלגתו של לפיד הגיבה: "לווין הציג הערב את הצעדים הראשונים לביטול הדמוקרטיה הישראלית ויצירת הביביקטטורה".

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מהיום יש לומר מפלגת אין עתיד.
    חבורה של קשקשנים .עם רעשן פורימי

  2. 2

    מקווה שלא יתפעלו מהפייק נויז של התקשורת סוף סוף העם ישלוט ולא קומץ אנשים שחושבים את עצמם מעל כולם

  3. 1

    "השיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה"
    אפשר וצריך להחליש את הערכאות ע"י מתן רשות ומשאבים להרכבים של הדיינים ברבנות הראשית לדון בדיני ממונות על פי דת תורתנו הקדושה.
    לשומרי המצוות במדינת ישראל שמשלמים *הרבה מאד* מיסים מגיע מערכת משפט רלונטית